dilluns, 29 de setembre del 2008

Que será, será...

.
Hoy se publicaba en el Diari de Balears (de linea nacionalista) esta noticia:

Educació ha exhaurit els interins de català per fer de professors
Quan just fa dues setmanes que el curs ha començat, la Conselleria d’Educació i Cultura ja ha exhaurit tots els llicenciats en Filologia Catalana de la llista d’interins per cobrir places com a professors d’ensenyament secundari, segons informaren fonts d’aquest departament. Per això, en aquests moments, com a mesura excepcional, Educació està contractant els integrants de la borsa d’interins llicenciats en qualsevol carrera d’humanitats i que, a més, tenguin aprovat el cinquè curs de català de l’Escola Oficial d’Idiomes (convalidable amb el nivell D de català de la Direcció General de Política Lingüística).(...)

Transferidas las competencias a Baleares, ¿podrá permitirse establecer el Govern el catalá como un requisito para estar en bolsas? ¿aceptará transaccionar su valoración como mérito? ¿qué alternativa les quedaría? Todo es posible, que será, será...

Por mi parte, triple valoración:
  • Exámenes aprobados del cuerpo (máximo 12 puntos).
  • Antiguedad en el cuerpo como interino o funcionario titular por sustitución (máximo 10 puntos)
  • Valoración de cursos y otros conocimientos, entre ellos la lengua (máximo 5 puntos)

Nota: siguiendo el criterio de un responsable de juventud de mi sindicato (que cada vez me convence más) creo que los jóvenes sindicalistas debemos luchar por reducir la baremación de la antigüedad como mérito y elevar otros criterios como el expediente académico o las pruebas pasadas. De lo contrario el acceso de un jóven menor de 35 a la Administración se complicará cada vez más. Es tema controvertido, debate abierto.

Reir o llorar